Bedrijfsfeest in festivalsfeer

Iedereen heeft hard gewerkt en het volgende bedrijfsfeest wordt een beloning. Dus je pakt uit en organiseert een echt foodtruckfestival. Super gezellig! Diverse foodtrucks met verschillende lekkere gerechten, een relaxte sfeer, bijpassende muziek en voor iedereen wat te doen. Het organiseren daarvan is best een klus, maar als bedrijfsfestival specialist staan we te popelen om je met alles te helpen.

Bedrijfsfeest in festivalstijl in Nijmegen

Wat dacht je van een foodtruckfestival?

Tegenwoordig zijn ervaringen opdoen steeds belangrijker. Daar is als werkgever goed op in te spelen door bijvoorbeeld in plaats van een fles wijn, een ervaring te schenken als blijk van waardering. Een andere trend op dit moment zijn foodtrucks. Voeg deze trends bij elkaar en organiseer een heus foodtruckfestival voor je werknemers!

Om een geslaagd foodtruckfestival neer te zetten zijn er een aantal onderdelen waar je rekening mee moet houden. Nu denk je natuurlijk meteen aan foodtrucks en de bar, beide onmisbaar! Maar er zijn nog meer onderdelen die je niet moet vergeten. Heb je bijvoorbeeld al gedacht aan de muziek en aankleding? Of belangrijke faciliteiten zoals toiletten, stroomtoevoer of eventuele vergunningen? Ook dit zijn belangrijke zaken om op een rijtje te zetten. Dit en meer kunnen wij voor je regelen zodat jij met een ontspannen gevoel aan het event kan beginnen! Lees snel verder om te ziet wat wij voor je kunnen betekenen.

Holy Dogs op festival

Foodtrucks

Door het festival met foodtrucks te vullen heb je een leuke variatie aan keukens en gerechten. Foodtrucks serveren vaak kleinere gerechten, hierdoor kunnen gasten bij meerdere foodtrucks proeven zonder meteen vol te zitten. Er zijn veel verschillende soorten foodtrucks. Bijna onmisbaar is de klassieke frietkraam (maar dan in een hip jasje), maar ook versgebakken pizza’s en BBQ gerechten zijn echte klassiekers. De afgelopen jaren zijn er echter heel veel soorten bijgekomen, tegenwoordig kan je binnen een paar uur diverse wereldkeukens geproefd hebben. Zo heb je heerlijke curries, zelfgemaakte noedels, authentieke roti en nog veel meer. Vaak hebben foodtrucks een of meerdere koks aan boord die recepten van binnen de familie serveren om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met nieuwe smaken en culturen.

De foodtrucks die wij inzetten op de bedrijfsfeesten die wij organiseren zijn foodtrucks waar wij goede ervaringen mee hebben, zelf ook graag een hapje te eten halen en we weten wat voor toegevoegde waarde ze hebben. Hierdoor werken we alleen met de top en ook dat draagt bij aan de ervaring die jouw gasten hebben tijdens het foodfestival. 

Uiteraard werken wij met hoge alertheid op de voedselveiligheid en zijn alle foodtrucks waar wij mee werken HACCP gecertificeerd, om zo geen risico te lopen. 

Enthousiast barpersoneel achter de tap

Stijlvolle mobiele barren

Nu je gasten zijn voorzien van heerlijk eten, moeten ze natuurlijk wel iets hebben om het mee weg te spoelen. Hier komt de bar bij kijken en ook dit kan je op veel verschillende manieren invullen. Op festivals kennen we allemaal de grote massale barren die veel capaciteit hebben en dat is niet voor niks, want op een feest heb je geen zin om lang in de rij te staan. Wij bieden diverse stijlvolle mobiele bar units in verschillende maten waarmee we een capaciteit van maximaal 2.500 gasten per dag kunnen halen.

Naast deze (functionele) barren kan je ook echte sfeermakers neerzetten, bijvoorbeeld doormiddel van onze retro trailer bar. Deze barren kunnen minder drankjes per uur serveren, maar voegen wel heel veel toe aan de sfeer van het festival. Hierdoor is het, afhankelijk van het aantal gasten dat je verwacht, aan te raden om zowel een mobiele bar als een ‘sfeerbar’ in te zetten.

 

Vrolijke cocktail op bedrijfsevent

Duurzaamheid voorop

Duurzaamheid wordt steeds meer gewaardeerd en ook voor ons is het belangrijk om zo duurzaam mogelijk te werken. Dat doen we op verschillende manieren, onder andere door aanpassingen door te voeren aan onze bar. Wij gebruiken bijvoorbeeld recyclebare plastic bekers dat wij in speciale bakken verzamelen en zo op de juiste manier kunnen recyclen. Maar ook zijn onze rietjes 100% biologisch en afbreekbaar, veilig te gebruiken dus! 

Op basis van het aantal gasten en de duur van het event maken wij een calculatie voor hoeveel barren en personeel je nodig hebt. Zo hoeft niemand lang te wachten op zijn of haar drankje en zal niemand tekort komen, maar hoeven we ook niet te veel weg te gooien. Ook dit draagt bij aan een duurzamere toekomst in de evenementenindustrie.

Ons ervaren personeel kan overigens meer dan alleen bier tappen en wijn inschenken. Zo kunnen we speciale cocktailbars neerzetten waar ze in een handomdraai de lekkerste (alcoholvrije) drankjes samenstellen. Samen met jou kijken we welke drankjes het beste passen, kijkend naar de soort gasten, het seizoen en natuurlijk smaak. Eventueel kunnen we samen met jullie een signatuurdrankje bedenken en toevoegen aan het assortiment.

Cocktailbar op gezellig personeelsfeestBuitengewoon Bubbels met heerlijke cocktailsBarpersoneel achter de tap op bedrijfsevent
Soulbeats djbus met dansvloer en bubbels

Muziek: dj-bus ...

Nu de 2 belangrijkste onderdelen geregeld zijn, ben je er nog niet. Een ander essentieel onderdeel is natuurlijk de muziek. Zonder muziek geen sfeer en zonder sfeer geen geslaagd evenement. Vooral bij een feest in festivalsfeer kan een lekker deuntje natuurlijk niet ontbreken. Je kan ervoor kiezen om een playlist op te zetten en die verspreid over diverse speakers over het terrein te laten klinken. Dit is effectief, maar geeft natuurlijk niet echt een beleving mee. Als je in festivalstijl wilt blijven raden we je aan om het iets uitbundiger uit te pakken. Wat dacht je van een vintage VW T2 busje dat is omgebouwd tot echte djbus? Dat ziet er al een stuk feestelijker uit, niet op de laatste plaats door de vrolijke discoballen die meedraaien op de muziek. Qua muziek kan je hiermee op de achtergrond een lekker deuntje laten draaien, maar kan de dj het geluid ook wat harder zetten om de voetjes op de dansvloer te krijgen.

 

Feestband optreden tijdens bedrijfsfeest

... of (feest)band?

Wil je meer dan alleen (achtergrond)muziek vanuit een vintage dj bus, voeg dan een band toe! Een echte (feest)band zorgt voor een groot spectakel en geeft veel energie. Een andere mogelijkheid is een band dat meer op de achtergrond speelt, wat bij jullie past is helemaal afhankelijk van de 'vibe' waar jullie voor gaan. Samen beslissen we wat het beste past. 

Wanneer een band gewenst is zijn er een aantal extra aspecten die moeten worden geregeld. Zo is het bij veel bands een vereiste dat er een podium aanwezig is waar ze op kunnen spelen of verwachten ze dat er een geluidsinstallatie op locatie is die ze kunnen gebruiken. Uiteraard kunnen wij ook deze onderdelen voor jullie regelen. 

Entertainment en activiteiten

Een festival is pas een echt festival als je activiteiten toevoegt. Hiermee kan je veel kanten op en is ook afhankelijk van het doel dat je hebt met deze activiteiten. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat je naast je werknemers ook de families inclusief kinderen uitnodigt. Dan is het natuurlijk belangrijk dat deze kinderen zich ook kunnen vermaken. Wil je je werknemers dichter bij elkaar brengen, dan is het goed om te focussen op activiteiten die ze samen moeten doen.

Silent disco of VR-experiences zijn bijvoorbeeld hot-topic op dit moment. Daar kan je vrij eenvoudig een deel van de locatie mee invullen, terwijl op de rest van het terrein het festival gewoon door kan gaan zonder dat je veel verschillende soorten muziek door elkaar krijgt. 

Kijk hieronder voor nog meer leuke en passende activiteiten.

Teambonding

Breng je werknemers dichter bij elkaar door ze samen te laten werken in diverse spellen. Bijvoorbeeld met racesimulatoren, XL voetbal-/pingpongtafels of Oudhollandse spellen.

Photobooth foto
Photobooth of polaroiddames

Zet een leuke photobooth neer of laat polaroiddames rondlopen. Zo hebben je gasten meteen een leuke herinnering om mee naar huis te nemen.

Sneltekenaars op evenement
Onder de mensen

Rondlopende sneltekenaars of illusionisten die aan tafel kunstjes doen, een orginele manier van entertainment waar veel over gepraat zal worden. 

Voor de kleintjes

Als er kinderen aanwezig zijn mogen zij natuurlijk niet vergeten worden. Zorg bijvoorbeeld voor een schminker of een clown die ballonfiguren kan maken. Zo weet je zeker dat ze zich niet snel zullen vervelen. 

Festival meubilair & aankleding

Op festivals zie je vaak 'eilandjes' van terrassen. Meestal is er bij het eten in de buurt een wat groter terras en verderop wat loungeplekken om gezellig met elkaar te kletsen. Dit raden wij ook aan op een kleinschaliger bedrijfsfestival. Door met verschillende soorten terrassen te werken krijg je extra dimensie op het terrein, wat weer bijdraagt aan de sfeer. 

Hieronder 2 opties die wij aanraden om toe te voegen, samen kiezen wat het beste bij jullie past. Uiteraad wordt het meubilair aangekleed met diverse passende plantjes en lampjes. 

Terrassetje in de zon met plantje
vintage setjes

Vintage terrassetjes, in diverse soorten en maten te krijgen. We maken een mooie mix die past bij de uistraling van het festival.

Biertafels met banken
bierbanken

Onze luxe donkere bierbanken hebben een elegante uitstraling, maar ook de welbekende festivalvibe.

Djbus met stijlvolle aankleding op event

Het aankleden van een festival

We hebben een breed assortiment aan decoratie waarmee je het festival zo uitgebreid kan aankleden als je wilt.

Zo hebben we bijvoorbeeld stijlvolle plantenbakken met hoge kwaliteit kunstplanten. Het groen geeft een gezellige sfeer en maakt ook de meeste saaie parkeerplaats een stuk aangenamer. 

Hetzelfde geld voor vrolijke lampionnen, hang deze aan trussen of prikkabels die over het terrein lopen. 

Van lege ruimte tot feestlocatie

Hoeveel decoratie nodig is om de locatie gezellig te maken is afhankelijk van waar het festival gehouden wordt. Wanneer je het festival op eigen terrein organiseert zijn er misschien al elementen aanwezig die gezellig zijn, of juist niet want je hebt een saaie parkeerplaats of loods waar het evenement plaats gaat vinden.

Op een externe locatie kan het weer anders zijn en kan het zijn dat er al aankleding aanwezig is en er minder nodig is om de juiste sfeer neer te zetten. Wanneer een evenementenlocatie gekozen wordt is er vaak al een basis aanwezig waarmee gewerkt kan worden. 

Met het aanbod aan meubilair en aankleding dat we hebben kunnen wij van de meest saaie locatie een feestbestemming maken. Of dat nou op eigen terrein is in de vorm van een bedrijfstuin, parkeerplaats of loods, of op externe locatie. 

Eventlocatie zonder aankleding
Voordat wij onze magie hebben laten zien ...
Eventlocatie met aankleding
... en na onze styling
Discoballen met laserlampen

Licht & geluid

Lampen tillen vervolgens het evenement naar het volgende niveau. Door de verschillende kleuren en effecten die elkaar afwisselen maken lampen het geheel helemaal af. Een lichtplan kan in veel gradaties worden uitgewerkt. Zo kan je kiezen voor een paar simpele spots of juist een uitgebreid lichtplan opstellen dat meespeelt op het ritme van de muziek. 

Eigenlijk kan je niet zonder licht en lampen. Overdag lijkt het misschien niet zo'n toegevoegde waarde te hebben, maar ook dan is het onmisbaar. Ookal is het onbewust, licht zorgt voor een intiemere sfeer op de locatie. Denk bijvoorbeeld aan vrolijke prikkabels, daarmee denk je meteen 'festival'. Deze hebben we in zacht wit licht, maar ook met allemaal verschillende kleurtjes. Zo voeg je eenvoudig veel sfeer toe.

Uiteraard is er in de avond een praktischere functie voor de lichten en dat is het moment dat je er echt mee kan gaan spelen. Licht bijvoorbeeld bepaalde elementen uit of zorg ervoor dat de dansvloer goed te vinden is met veel bewegende lampen.  

Voor het gebruik van lampen heb je vaak trussen nodig (ook die hebben wij voor je klaarstaan), deze trussen zijn meteen ook te gebruiken om lampionnen of eventueel met eigen logo bekleedde borden op te hangen. Zo ziet iedereen meteen jullie merk overal bovenuit springen. Lees verderop meer over branding mogelijkheden. 

DJbus met lampen en ventilatoren

Als muziek in de oren..

Nu de lampen draaien en hun dingen doen is het tijd om er voor te zorgen dat iedereen de muziek kan horen. Of je nou een dj-bus inzet of een band laat optreden, het geluid moet goed verdeeld worden over het terrein. Je wilt immers niet dat de helft gehoorbeschadiging oploopt en de andere helft geen idee heeft waar het over gaat. Op basis van de afmetingen van het terrein kijken we naar hoeveel en welke geluidinstallaties nodig zijn. 

Onze experts op gebied van licht en geluid geven graag advies over het inzetten van licht en geluid op jouw evenement. 

Polsbandjes als branding op bedrijfsevent

Branding

Indien gewenst kunnen we op verschillende manieren jullie merknaam terug laten komen. Naast de al eerder genoemde logo borden zijn er nog veel meer mogelijkheden. 

Bijvoorbeeld in de vorm van polsbandjes die bij de ingang worden uitgedeeld.  Of entreetickets die voor aanvang worden verstuurd naar iedere gast. Hiermee laat je je gasten meteen in een festivalsfeer wanen. Daarnaast kunnen polsbandjes ook een functionele toevoeging hebben, bijvoorbeeld als er ook veel kinderen en/of jongeren onder de 18 uitgenodigd zijn. Doormiddel van polsbandjes houd je goed overzicht wie bij de bar een biertje mag bestellen en wie het bij het fris moet houden.

Een andere populaire vorm van branding is persoonlijke bierviltjes. Samen met onze designers kunnen we een op jullie merk/logo gebaseerd bierviltje ontwikkelen dat overal op de locatie terug komt. Handig voor onder de drankjes, maar ook een orgineel persoonlijk element. En, hoe leuk is het om daarbij een paar van die sneltekenaars neer te zetten, die op de achterkant van de viltjes karikatuur figuren maken van alle gasten. Extra entertainment en een leuk aandenken voor mee naar huis.

Faciliteiten

Diverse faciliteiten waar je misschien niet meteen aan denkt, maar wel belangrijk zijn om rekening mee te houden. Uiteraard kunnen wij jullie helpen om ook deze onderdelen op rolletjes te laten verlopen. 

Kijk hieronder naar welke elementen komen kijken binnen het stukje faciliteiten. 

Personeelsfeest in festivalsfeer op schip
Toiletten

Wanneer je veel gasten verwacht en je eigen locatie niet is ingericht op grote getallen is het raadzaam om extra toiletunits neer te zetten. 

Personeelsfeest in festivalsfeer op schip
Stroom

Bijna alle elementen op een festival gebruiken stroom en zonder stroom komen te zitten wil je niet. Wij rekenen uit hoeveel stroom jouw event nodig heeft en geven advies over hoeveel extra stroom er wellicht nodig is. 

Optreden band tijdens personeelsfeest
Vergunningen

Of een vergunning nodig is, is afhankelijk van het aantal gasten dat aanwezig zal zijn en de locatie van het festival. Op eigen terrein gelden andere regels dan op een openbare locatie. 

Optreden band tijdens personeelsfeest
EHBO

Vooral bij grotere evenementen is het verstandig om een EHBO post in te richten. Vaak niet nodig, maar wel heel handig om te hebben wanneer er gebruik van moet worden gemaakt. 

Kortom, daarom kunnen wij jou helpen

Zoals je ziet zijn er dus een behoorlijk aantal dingen die komen kijken bij het organiseren van een foodtruckfestival. Wij hebben de expertise en de zin om te helpen, dus aarzel niet en neem via onderstaande gegevens contact met ons op. Dan kijken we samen wat het beste past bij jullie bedrijf, nemen wij alle zorgen uit handen en creëren we samen een dag om niet te vergeten. 

Contact met een specialist van Brandstof Events

Op zoek naar informatie, vragen of klaar om een mooi event neer te zetten? Wij helpen je graag!

Chat met ons

De chat is momenteel offline

Mail ons

Stuur ons een e-mail

Wij reageren zo snel mogelijk!

Bel ons

026 20 22 264

Ma t/m vr 09:30 - 17:30

Onze website plaatst enkele noodzakelijke cookies om deze site gebruiksvriendelijke te maken en het gebruik ervan door bezoekers te begrijpen.